Marnie kezdte úgy érezni, hogy A máltai sólyom és Az aranypolgár után ha többel nem is, de legalább egy lépéssel közelebb került élete nagy kérdésének megválaszolásához. Ezek a filmek és az általuk képviselt értékek olyan erővel hatottak rá, amire nem volt felkészülve. Mindezek fényében egyre nagyobb érdeklődéssel tekintett a jövőbe, vajon mit tartogat még neki ez a könyv. Kíváncsian lapozott a következő fejezethez; 15. fejezet: Sajátosan modern.

- Hmmm ... Modern, tehát tuti európai. Német, francia, olasz ... bármelyik lehet. Na lássuk ... 

A vakítóan fehér fény ismét egy kép elé vezette Marnie-t, amiből a lány korábbi sejtéseinek egyike beigazolódni látszott.

Párma, Olaszország, 1953. - Konferencia a neorealizmusról

Ezzel a felirattal találta szembe magát Marnie, mikor megérkezett egy ódon épülethez. Inkább hasonlított egy erődhöz, mint lakóépülethez, vagy bármihez, ahol kellemes dolgok történhetnek. Miután belépett és körbenézett, hamarosan rájött, hogy választania kell, mely előadásokat akarja meghallgatni:

Cesare Zanattini

Le a dialektikával, avagy hogyan maradjunk hűek a valósághoz.

Vittorio De Sica

Mindennapi drámaiság.

Roberto Rossellini

Spontán szuggesszió.

Luchino Visconti

A francia realizmus hatása.

Giulio Andreotti

Mindent az olasz filmért!

Nehéz volt a döntés, de végül Zanattini és Visconti mellett döntött.

Szerző: daffodil  2012.10.26. 13:06 Szólj hozzá!

Címkék: film olasz filmtörténet neorealizmus Visconti Cesare Zanattini De Sica Rossellini

A bejegyzés trackback címe:

https://themagicoffilms.blog.hu/api/trackback/id/tr234866141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása